- Szczegóły
- Małgorzata Opalska
- Kategoria: Accordion 1
- Odsłony: 1936
19 maja 2019r.drużyna chłopców z naszej szkoły wzięła udział w pokazowym turnieju siatkówki na boisku wielofunkcyjnym z okazji otwarcia przebudowanego Stadionu Miejskiego w Sierpcu. I miejsce zajęła drużyna Zamość Team, II miejsce Volley Chalin, III miejsce Promile Polik ,IV miejsce ZS nr2 Sierpc. Było to wielkie wyróżnienie dla naszej szkoły wziąć udział w takim turnieju.
Opiekunem była p. J.Dudzińska.
- Szczegóły
- Małgorzata Opalska
- Kategoria: Accordion 1
- Odsłony: 2377
Uczniów z sierpeckiego Ekonomika Hiszpania gościła już po raz trzeci. Z okazji podsumowania Projektu „Z Ekonomikiem w europejską przygodę” odbyła się konferencja, w której wzięli udział przedstawiciele władz powiatowych, dyrektorzy szkół podstawowych i ponadgimnazjalnych oraz pracodawcy współpracujący ze szkołą przy realizacji praktyk zawodowych.
Konferencja poświęcona była podsumowaniu Projektu „Z Ekonomikiem w europejską przygodę” realizowanego ze środków POWER na zasadach Programu Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe. Ww. Projekt już po raz trzeci realizowany był w Zespole Szkół Nr 2 w Sierpcu. Kwota dofinansowania Projektu wyniosła 513 048,31 zł, z czego 20% zabezpieczył Powiat Sierpecki. Organizacją partnerską w projekcie była hiszpańska firma Europroyectos Erasmus Plus. W ramach projektu uczniom zostało sfinansowane: przelot samolotem, transfer na lotnisko, zakwaterowanie w hostelach wraz z całodziennym wyżywieniem, ubezpieczenie uczestników projektu, kieszonkowe dla uczniów. W Projekcie uczestniczyło 44 uczniów szkoły uczących się w zawodach:
- technik ekonomista
- technik obsługi turystycznej
- technik spedytor
- technik cyfrowych procesów graficznych
- technik grafiki i poligrafii cyfrowej
oraz 8 nauczycieli sprawujących opiekę nad uczniami podczas odbywania stażu od 18 marca do 12 kwietnia 2019 r. w hiszpańskim mieście Granada. Przed wyjazdem na staż zorganizowano dla uczniów zajęcia z języka hiszpańskiego w ilości 22 godzin oraz przygotowania pedagogiczno - kulturowego w ilości 6 godzin, które odbywały się w szkole. Oprócz przygotowania w Polsce partner zagraniczny zorganizował bogaty program kulturowy, w tym 1-dniowe wycieczki do Cordoby, Malagi i Salobreñy.
Głównymi celami projektu było:
- dostosowanie kształcenia praktycznego do potrzeb europejskiego rynku pracy,
- podniesienie jakości kształcenia w szkole,
- rozwijanie chęci do nauki języków obcych,
- podniesienie mobilności uczniów,
- rozwijanie współpracy międzynarodowej.
Uczniowie podczas odbywania staży zagranicznych zapoznali się ze strukturą pracy i zasadami działania zagranicznego przedsiębiorstwa, nabyli nowe doświadczenie życiowe, a także podnieśli swoje kompetencje zawodowe i interpersonalne oraz kompetencje w zakresie posługiwania się językiem angielskim – głównym językiem stażu. Poznali również kulturę Hiszpanii i podstawowe słownictwo hiszpańskie.
Na konferencji uczestnicy stażu otrzymali certyfikaty w języku polskim i języku angielskim potwierdzające wykonane zadania i nabyte umiejętności podpisane przez pracodawcę, u którego odbywał się staż. Uczestnik stażu otrzymał również Certyfikat Europass – Mobilność wydany w języku polskim i języku angielskim wystawiony wspólnie przez szkołę i partnera zagranicznego, a potwierdzony przez Krajowe Centrum Europass oraz Certyfikat zaświadczający uczestnictwo w kursie języka hiszpańskiego i przygotowaniu pedagogiczno – kulturowym.
W czasie konferencji została wręczona także nagroda za najlepsze zdjęcie z praktyk w Hiszpanii. Konkurs skierowany był do uczniów, którzy brali udział w projekcie. Jury konkursowe w składzie: p. Monika Kędzierska – wicedyrektor szkoły, p. Małgorzata Opalska – nauczyciel przedmiotów graficznych, p. Ewelina Lewandowska – opiekun Samorządu Uczniowskiego przyznało nagrodę Agnieszce Cichorek.
Przedstawiciele uczniów odbywających praktyki podczas konferencji opowiedzieli o swoich doświadczeniach w Hiszpanii i umiejętnościach zdobytych w czasie realizacji staży. Z sentymentem wspominali miesięczny pobyt i polecali innym podobny wyjazd za rok.
Uroczystość otworzyli i zamknęli młodzi tancerze Julia Olkowicz i Remigiusz Zelmański, którzy wystąpili w tańcach paso doble i latynoamerykańskich.
Pani dyrektor Magdalena Peda podziękowała wszystkim, którzy pomogli w realizacji projektu: władzom powiatowym, pani Katarzynie Dąbrowskiej – koordynator Projektu, panu Krzysztofowi Sobieckiemu – Skarbnikowi Powiatu Sierpeckiego i pani Marcie Witte – księgowej obsługującej Projekt; nauczycielom, którzy opiekowali się uczniami podczas odbywania stażu: p. Anecie Kaczyńskiej, p. Iwonie Kątowskiej, p. Justynie Kratkowskiej – Dul, p. Marcie Mańkowskiej, p. Marcie Rokickiej, p. Aleksandrze Sawickiej, p. Edycie Telesiewicz i p. Dariuszowi Zielińskiemu.
Dyrekcja szkoły z radością poinformowała, że Zespół Szkół nr 2 w Sierpcu po raz czwarty otrzymał dofinansowanie na kolejny projekt „Z Ekonomikiem w szeroki świat” w ramach programu Erasmus+, który będzie realizowany od 1 września 2019 r.
- Szczegóły
- Małgorzata Opalska
- Kategoria: Accordion 1
- Odsłony: 2032
W związku z tragicznym wydarzeniem w jednej z warszawskich szkół, zrodziło się wiele pytań i obaw dotyczących sposobu zapewnienia bezpieczeństwa uczniom na terenie szkoły.
Dnia 27 maja 2019 r. w Zespole Szkół nr 2 w Sierpcu odbyło się zebranie z rodzicami, podczas którego psycholog i pedagog szkolny przedstawiły procedury bezpieczeństwa obowiązujące na terenie szkoły oraz osoby i instytucje, do których można zgłosić się o wsparcie w sytuacjach wymagających pomocy psychologiczno – pedagogicznej i wychowawczej.
W Zespole Szkół nr 2 realizujemy profilaktykę ukierunkowaną na zapobieganie agresji i przemocy w szkole, mającą na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa oraz tworzenie przyjaznego klimatu nauki i pracy.
1. Dyrekcja i nauczyciele dbają o bezpieczeństwo młodzieży w czasie pobytu w szkole poprzez:
- zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego ( monitoring, zakaz opuszczania szkoły w czasie zajęć, dyżury nauczycieli na przerwach, przestrzeganie zasad BHP).
- zwracanie uwagi na przejawy agresji, przemocy fizycznej i psychicznej
- przestrzeganie zasad i norm zachowania panujących w szkole,
- zapoznanie rodziców i uczniów z regulaminami, procedurami, programami podczas zebrań i godzin wychowawczych.
2. W szkole diagnozuje się zachowania uczniów. Podejmuje się działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń, oraz promowanie właściwych postaw:
- analiza sytuacji dydaktyczno – wychowawczej uczniów klas pierwszych przez pedagoga, psychologa i wychowawców,
- organizowanie pomocy pedagogiczno – psychologicznej,
- przeprowadzanie akcji promujących pozytywne zachowania uczniów oraz eliminowanie zachowań niepożądanych.
3. Uczniowie prezentują właściwe zachowania poprzez:
- przestrzeganie zasad BHP i regulaminów szkoły dotyczących bezpieczeństwa
- uczniowie wiedzą jak zachowywać się podczas uroczystości w szkole i poza nią,
podczas wycieczek szkolnych.
4. W szkole podejmuje się działania eliminujące zagrożenia oraz wzmacnia i promuje się właściwe zachowania, analizuje się skuteczność podejmowanych kroków w celu poprawy bezpieczeństwa, modyfikuje się podejmowane kroki uwzględniając inicjatywy uczniów.
Program wychowawczo – profilaktyczny nastawiony jest na rozpoznawanie przyczyn problemowych, zachowań młodzieży, jak również stosowanie skutecznych form oddziaływań wychowawczych, z poszanowaniem praw dziecka. Nauczyciele zwracają uwagę na integrację zespołu klasowego i metody pracy z uczniem, które mogą się przyczynić do budowania dobrego klimatu w szkole i klasie. Pedagog, psycholog i wychowawcy prowadzą lekcje na temat integracji oraz zajęcia dotyczące asertywności i pozytywnych zachowań. Podejmujemy także tematy dotyczące zachowań agresywnych i przemocy. Psycholog i pedagog szkolny prowadzi rozmowy z uczniami mającymi problemy wychowawcze.
Pragniemy nadmienić, że w szkole została utworzona formuła „Anonimowej skrzynki na sygnały” , mająca na celu poprawę bezpieczeństwa uczniów.
- Szczegóły
- Małgorzata Opalska
- Kategoria: Accordion 1
- Odsłony: 1784
Informacja o sprawozdaniu finansowym za 2018 rok, zgodnie z § 34 pkt 10 Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z 13 września 2017 roku w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1911, z późn. zm.), opublikowana jest na stronie: http://pzjbsierpc.