W związku z tragicznym wydarzeniem w jednej z warszawskich szkół, zrodziło się wiele pytań i obaw dotyczących sposobu zapewnienia bezpieczeństwa uczniom na terenie szkoły.

Dnia 27 maja 2019 r. w Zespole Szkół nr 2 w Sierpcu odbyło się zebranie z rodzicami, podczas którego psycholog i pedagog szkolny przedstawiły procedury bezpieczeństwa obowiązujące na terenie szkoły oraz osoby i instytucje, do których można zgłosić się o wsparcie w sytuacjach wymagających pomocy psychologiczno – pedagogicznej  i wychowawczej.

W Zespole Szkół nr 2 realizujemy profilaktykę ukierunkowaną na zapobieganie agresji i przemocy w szkole,  mającą na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa  oraz tworzenie przyjaznego klimatu nauki i pracy.

 1.  Dyrekcja i nauczyciele dbają o  bezpieczeństwo młodzieży w czasie pobytu w szkole poprzez:

- zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego ( monitoring, zakaz opuszczania szkoły w czasie zajęć, dyżury nauczycieli na przerwach,  przestrzeganie zasad BHP).

 - zwracanie uwagi na przejawy agresji, przemocy fizycznej i psychicznej

- przestrzeganie zasad i norm zachowania panujących w szkole,

- zapoznanie rodziców i uczniów z regulaminami, procedurami, programami podczas zebrań i godzin wychowawczych.

 2. W szkole diagnozuje się zachowania uczniów. Podejmuje się działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń, oraz promowanie właściwych postaw:

 - analiza sytuacji dydaktyczno – wychowawczej uczniów klas pierwszych przez pedagoga, psychologa i wychowawców,

- organizowanie pomocy pedagogiczno – psychologicznej,

- przeprowadzanie akcji promujących pozytywne zachowania uczniów oraz eliminowanie zachowań niepożądanych.

 3. Uczniowie prezentują właściwe zachowania poprzez:

 -  przestrzeganie zasad BHP i regulaminów szkoły dotyczących bezpieczeństwa

 -  uczniowie wiedzą jak zachowywać się podczas uroczystości w szkole i poza nią,

    podczas  wycieczek szkolnych.

 4. W szkole podejmuje się działania eliminujące zagrożenia oraz wzmacnia i promuje się właściwe zachowania, analizuje się skuteczność podejmowanych kroków w celu poprawy bezpieczeństwa, modyfikuje się podejmowane kroki uwzględniając inicjatywy uczniów.

  Program  wychowawczo – profilaktyczny nastawiony jest na rozpoznawanie przyczyn problemowych, zachowań młodzieży, jak również stosowanie skutecznych form oddziaływań wychowawczych, z poszanowaniem praw dziecka. Nauczyciele zwracają uwagę na  integrację zespołu klasowego             i metody pracy z uczniem, które mogą się przyczynić do budowania dobrego klimatu w szkole i klasie. Pedagog, psycholog i wychowawcy prowadzą lekcje na temat integracji  oraz zajęcia dotyczące  asertywności i pozytywnych zachowań. Podejmujemy także tematy dotyczące zachowań agresywnych i przemocy. Psycholog i  pedagog szkolny prowadzi rozmowy z uczniami mającymi problemy wychowawcze.

Pragniemy nadmienić, że w szkole została  utworzona  formuła „Anonimowej skrzynki na sygnały” , mająca na celu poprawę bezpieczeństwa  uczniów.

b3
b3
b4
b4
b5
b5
b1
b1
b2
b2
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5